Novinky

Slevy

Nedejte nemocem žádnou šanci!

          Nejdůležitější věcí na světě je bezpochyby zdraví. Řada z nás ho však bere jako samozřejmost a jeho hodnotu si uvědomujeme až v okamžiku, kdy o něj přijdeme. To už ale bývá pozdě, vezměte proto zodpovědnost za svůj život do vlastních rukou. Začněte samotnou stravou, která je pro zachování zdraví a při prevenci nemocí tím zásadním. Zařaďte do svého jídelníčku dostatek ovoce, zeleniny, mléčných produktů, ořechů a ryb. Dostat do svého těla potřebné vitaminy a minerály můžete také pomocí potravinových doplňků. Nepodceňujte ani pravidelný pohyb a dostatečný spánek.

Prevence je základ

           Chcete-li mít své zdraví pod kontrolou, pak vězte, že důležitou roli sehrává prevence. Řada z nás však na preventivní vyšetření vůbec nechodí a k lékaři zavítá až tehdy, když ho něco trápí. Možná je za tím strach z nepříjemných odběrů krve nebo nedostatek času. Ať už jsou vaše argumenty, proč nemůžete do ordinace vyrazit, jakékoli, teď je můžete hodit za hlavu. Existuje totiž celá řada jiných metod, pomocí kterých si můžete vytvořit celkový obrázek o vašem zdraví.

Moderní lékařská technika

             Jednou z nich je unikátní přístroj Metatron Hunter. Ten pracuje na principu biorezonance a ve vašem těle dokáže odhalit patogeny, viry a bakterie, které jsou příčinou a původcem většiny nemocí. Propojení moderní lékařské techniky a preventivní medicíny, pomáhá včas odhalit možná rizika a určit přesnou diagnózu. Výhodou je také jeho rychlost – kompletní informace o vašem zdravotním stavu se dozvíte během hodiny. Nemusíte tedy trávit čas dlouhým čekáním na výsledky, ani obíháním nejrůznějších ordinací. Vše zjistíte pohodlně, na jednom místě a navíc zcela bezbolestně.

Alternativní medicína

             Dozvědět se něco o svém zdraví můžete také pomocí dalších diagnostik. Čím dál větší popularitě se těší alternativní medicína - například iridologie, která dokáže „vyčíst“ z očí celkový stav vašeho těla, odhalí oslabené orgány i chorobné stavy od těch akutních až po zhoubné. Tak, nedejte nemocem žádnou šanci, uvědomte si, že to, jak se budete chovat ke svému tělu, tak vám bude oplácet! 

Krásný úsměv může mít každý!

        Nejkrásnější ozdobou je bezpochyby zářivý úsměv. Aby byly vaše zuby opravdu bez chybičky, musíte se o ně náležitě starat. Velkou roli hraje samotná strava – dopřejte si tmavé pečivo, maso, ryby, zeleninu, ovoce, konzumujte rovněž ořechy a obilné klíčky. Pomoci mohou také potravinové doplňky, především vápník či aloe vera, důležitý je také hořčík, který se podílí na zachování zdravých zubů.

Důslednost je základ

        Významný dopad na stav vašeho chrupu však má důsledná ústní hygiena. Díky ní se můžete vyhnout nejrůznějším problémům, počínaje zubními kazy a konče až nebezpečnou paradontózou. Nejdůležitější pomůckou dentální hygieny, která by měla tvořit nezbytnou výbavu každé koupelny, je bezpochyby zubní kartáček. Vybírejte ho proto velmi pečlivě. Víc než na design a barvu se soustřeďte na jiné parametry. Všímejte si jeho štětinek – ty by měly být husté, rovně zastřižené a měkké aby nedráždily dásně. Podstatnou roli hraje především správná technika čištění, ačkoli se to zdá jako ta nejjednodušší činnost na světě, opak je pravdou. Spousta z nás si zuby čistit neumí, nechte si proto poradit a ukázat, jak na to a vyrazte k dentální hygienistce. Její návštěva by měla být stejně samozřejmá jako návštěva ordinace vašeho stomatologa.

Nezbytné pomůcky dentální hygieny

           Kromě kartáčku nezapomeňte používat také mezizubní kartáčky a zubní nit, které se dostanou i do mezizubních prostor, kde vzniká drtivá většina problémů v našich ústech. Pomocným prostředkem, který usnadňuje a urychluje čištění zubů, je zubní pasta. Dnes lze vybírat z širokého sortimentu a stále častěji se kromě těch klasických objevují i bylinné zubní pasty, které jsou vyrobené podle tradičních receptur a bez chemických barviv. Obsahují extrakty léčivých bylin, jako je máta, heřmánek, šalvěj, řepík nebo nátržník, které snižují riziko zánětů, vzniku zubního kazu a paradontózy, takže udrží váš chrup, dásně i sliznici dutiny ústní ve výborném stavu. A navíc ještě skvěle chutnají. Finální tečku za vaší hygienou utvoří bylinná ústní voda,která zlikviduje všechny bakterie, brání tvorbě plaku a osvěží váš dech. Vyplachujte ústa alespoň jednou denně po dobu jedné minuty. Dodržte tato základní pravidla a uvidíte, že i vy můžete mít krásné a zdravé zuby – stačí jen chtít!

Udělejte něco pro zdraví!

         Moderní doba je plná stresu a spěchu. Nemáme na nic čas, nic nestíháme a jsme pod neustálým tlakem. Tento způsob života se však nedá zvládat příliš dlouho, brzy totiž přinese následky v podobě podlomeného zdraví. Nenechte to dojít tak daleko, zvolněte a přestaňte se odbývat. S nápravou začněte u vašeho jídelníčku. Vybírejte potraviny, které vašemu tělu prospějí, zařaďte do jídelníčku hodně ovoce, zeleniny, celozrnné pečivo, luštěniny a obiloviny. 

Vyrazte na kolo

         Důležitý je také aktivní odpočinek, díky kterému si pročistíte hlavu. Pravidelná pohybová aktivita se pozitivně odrazí na celkovém zdraví a také na vaší postavě. Nemusíte ale trávit hodiny v posilovně na „mučících“ nástrojích, jde to i jinak. Vytáhněte ze sklepa horské kolo a vydejte se na vyjížďku do přírody. Provětráte se, přijdete na jiné myšlenky a ještě se příjemně fyzicky unavíte. Přimontujete-li navíc i sedačku na kolo, pak na pohodový výlet může vyrazit celá vaše rodina. Do cyklobatohu nezapomeňte v takovém případě zabalit nejen dostatečnou zásobu vody na pití, ale také nějakou malou svačinu – na cestách přijde vhod nejen dětem. 


Nezbytná příprava

          Předtím než se ale vydáte poznávat krásy naší vlasti, podrobte kolo pečlivé kontrole. Budete tak mít jistotu, že výlet nepřekazí žádná technická závada. Kromě přípravy kola, náležitě připravte také sebe a vybavte se vhodným oblečením. Místo vašeho oblíbeného trička investujte raději do cyklistického dresu, který dobře odvádí pot, rychle schne a navíc má prodlouženou zadní část, takže vám nepotáhne na záda. Cyklo oblečení bývá také vybaveno reflexními prvky, díky kterým jste pro ostatní účastníky silničního provozu vidět z dostatečné vzdálenosti. Výrazně se tak zvýší vaše bezpečnost. Když už jsme u té bezpečnosti, nevyjíždějte z domu bez cyklistické helmy. I když se chystáte „jen“ do přírody, pamatujte, že i tady na vás může číhat řada nástrah, které mohou skončit těžkým úrazem. Tak, ať si můžete užívat spoustu šťastných kilometrů bez nehod!

Klobása RAW

jednoduchá a vynikající, vyzkoušeno i u "masožravců" :-)
100g sušená rajčata
100g slunečnice loupaná semeno
 50g dýně loupaná semeno
2 stroužky česneku
himalájská sůl, sladká paprika

Postup

Nejdříve do mixéru vložíme slunečnicová a dýňová semínka. Rozemeleme je tak ať jsou z nich malé kousky. Z mixéru odebereme jednu polévkovou lžíci semínek a odložíme je bokem. Do mixéru k semínkám přidáme sušená rajčata, která byla namočena 1 hodinku ve vodě, sladkou papriku, česnek a podle chuti sůl. Vše pořádně rozmixujeme.  Do rozmixované směsi přidáme odložená semínka a vše promícháme rukou. Nyní můžeme obsah vložit např. do sáčku a vytvarovat klobásu. Klobásu umístíme na 1 hodinu do mrazáku. Po hodině můžeme nakrájet na kolečka a podávat.

zdroj: http://fajnejidlo.eu/

     Domácí nutella bez palmového oleje a cukru 

200 g lískových oříšků namočíme přes noc do vody, ráno scedíme a necháme okapat. V misce utřeme do pěny 60 g kokosového tuku, vmícháme 90 g datlového sirupu a 15 g kakaa. Do mixéru vložíme ořechy, kokosový tuk s kakaem a sirupem a mixujeme co nejvíc dohladka, můžeme přidat 3 – 6 lžic vody nebo rostlinné smetany. Pomazánka nebude tak hladká jako z obchodu, ale můžete ji bez obav mlsat. 

Zdroj: Eva Francová, kuchařka ze Svatojánu

Recept: Fíkové raw tyčinky

12.10.2015, Mgr. Zuzana Douchová

Vyzkoušejte domácí raw tyčinky z čerstvých fíků, bez přidaného cukru, laktózy, lepku a chemických dochucovadel. Jsou ideální svačinou pro děti i dospělé, dodají rychle energii a spoustu vitamínů, minerálů, enzymů a antioxidantů.

Raw tyčinky

Raw tyčinky jsou výbornou a zdravou alternativou sladkostí, protože obsahují pouze přirozené cukry z ovoce a zdravé nenasycené mastné kyseliny z ořechů a semen. Jsou tak vynikajícím zdrojem energie a sladké chuti. Výroba tyčinek je velmi jednoduchá a rychlá, potřebujete jen dobrý mixér. Kombinujte jakékoli ovoce (čerství i sušené), ořechy a semínka. K doslazení a k dosažení správné konzistence používejte vždy k čerstvému ovoci ještě i sušené, nebo jen sušené ovoce. Použila jsem kombinaci čerstvých fíků, sušených datlí, chia a konopných semínek a mandlí. K dochucení obvykle přidávám jen kakao, skořici a citrónovou kůru. Ale můžete přidat i vanilku, karob, kokos, datlový sirup pro sladší chuť, nebo i kvalitní proteinový prášek pro vyšší obsah bílkovin. U čerstvého ovoce se různí obsah vody, proto se může stát, že směs nebude dostatečně tuhá a v tomto případě přidejte více suchých ingrediencí (semena, ořechy). Pokud bude směs naopak příliš suchá, přidejte více čerstvého ovoce nebo vody. Kdo má rád křupavější verzi tyčinek, tak nemixuje úplně do hladka. V případě že použijete fíky sušené, tak stačí poloviční množství.

Proč jíst čerstvé fíky

Čerstvé fíky jsou bohaté na vitamín C, B, A a draslík, vápník, fosfor a hořčík. Díky vysokému obsahu rozpustné i nerozpustné vlákniny pomáhají čistit střeva a podporují střevní peristaltiku. Jsou tak výborným lékem na zácpu. Fíky jsou zásadotvorné a pomáhají tak při překyseleném žaludku.

18 porcí:

fíky čerstvé 200 g

datle sušené 150 g

mandle mleté 100 g

chia semena 50 g

semínka konopná loupaná 50 g

kakao kvalitní 20 g

sůl 1 g

skořice mletá 5 g

citronová kůra 1 g

POSTUP:

Čerstvé fíky zbavíme stopky a rozmixujeme je v mixéru na hladkou kaši. Stejně tak rozmixujeme i sušené datle na tuhou hmotu. Fíky a datle v míse rukama spojíme dohromady. Pak zvlášť rozmixujeme mandle a semínka najemno. Ořechovou a ovocnou směs propojíme v mixéru nebo rukama, přidáme kakao, špetku soli, skořici a citrónovou kůru. Vše důkladně propojíme a necháme pár minut odstát. Hmotu ochutnáme a v případě potřeby ještě dosladíme datlovým sirupem. Pokud je hmota příliš řídká, přidáme ještě mletá semínka nebo ořechy a zároveň i sušené datle nebo sirup, aby se uchovala sladivost. Pak hmotu navlhčenýma rukama rozprostřeme na pečící papír a dáme do lednice zatuhnout. Poté nakrájíme na libovolné kousky a skladujeme v lednici. Spotřebujte ideálně do týdne. 

Nutriční složení 1 porce:

  energie103, 7 kcal  
  bílkoviny3, 4 g  
  sacharidy9,8 g  
   z toho cukry5,6 g  
  tuky5,6 g  
   SFA0,6 g  
   TFA0 g  
  vláknina2,7 g  
  sodík0,031 g  
  přidaný cukr0 g  

Autor článku a receptu: Mgr. Zuzana Douchová – nutriční terapeut a psycholog 
Fotografie: Tomáš Martínez
Zdroje: www.nutridatabaze.cz

Kontakt

Prodejna:

Dačického 16
Brno - Husovice
Mapa zde >>

Otvírací doba:
Po - Pá 8:30 - 17:30

Tel.: 776 176 457

Výrobci

Nasledujte nás na Facebooku